Senaste Inlägg

Part 2 : Upplevelsen London

Upplevelsen London för någon som aldrig varit där innan var helt otroligt.

Vi började fredagen med en busstur med "The big buss company" och "Allan Doyle".
Som Guidade oss genom London i 3 roliga och mycket intressanta timmar. Den lilla färd
brukar normalt ta två timmar men det var en aning trafikstockning denna dag.
Lite bilder från denna färd.

Efter en roligt och underhållande guidning blev det mat, oxford street och shopping.
Vi gick och shoppade kläder, njöt och tog in atmosfären.
Jag som aldrig varit i London innan bara sniffade in allt, precis som tjuren Ferdinand som
sitter under korkeken. Senare på kvällen blev det Harrods, därifrån tog vi taxi till soho och åt mat
på ett steak house.

Lördag : Vi började denna dagen åter med en riktigt god frukost och sen bar det ut på gatorna.
Första stoppet skulle bli Notting Hill "Portobelo Market".
Helt otroligt, vilken marknad. Så mycket folk och saker.
Därefter blev det shopping på Oxford Street sen promenerade vi ner till Picadilly Circus.
Tog några bilder och åt på Pizza Hut.

Där ifrån tog André mig till British Museum och det var mycket fint & intressant.

Med andra ord London var suveränt.

London Part 1

Part 1 : Resan
Vi började våran lilla resa på onsdagen med att ta Öresundståget ner till Malmö för att ta in på hotell över natten.
Tidig torsdagmorgon syntes det till 4 trötta själar på Malmös gator vandrandes mot Malmöstation.
Vi åkte över och checkade in i god tid. Vi satte oss ner drack kaffe på starbucks och magen lekte sitt nervösa spratt.
Sedan lyfte flyget 7:45. En mycket intressant resa.
Det dröjde några minuter, ett antal meter över marken och fin utsikt över öresundsbron så hörs världens smäll mot vänster sida av planet. Jag trodde dock för stunden att det var landningställen som gick upp men det skulle jag lära mig innan dagens slut att det låter inte så, vi hade råkat ut för en så kallad birdstrike.
Se bild nedan

Efter denna lilla upplevelse fick vi sitta och vänta och vänta och vänta, ca 3-3,5 timme. Roligt kan man ha.
Men även med tiden blev det ju våran tur och vi fick våran nya resrutt, nu bar det iväg till "Landvetter" Göteborg och "Heathrow" London.
Väl vid ankomsten på Heathrow ca 9 timmar försenade och alla på ett glatt humör, nu skulle bagaget hämtas.
Nu stod vi på terminal 3, bagagerullband 3 och var är vårt bagage?
Det var borta....förstunden så blev det lite uppgivet och lite bryt men i taxin så skrattades åt det hela vi orkade inget annat. Det hela var tragikomiskt på något sätt. Ska det hända så ska det hända ordentligt.
Jo bagaget, Andrés & Jessicas bagage var på terminal 5 istället och vårt är ute och reser än....

End of Part1
Part 2 : Upplevelsen London kommer senare

Nu bär...

Nu bär det av

Snart London

Hej
Jag har hittat en riktigt bra sida om London som turist ändamål.
London i England heter den tar upp det mesta. Blev rätt biten av att
sitta där och läsa och det innebar att google åkte upp i nästa flik och jag
surfade vidare på ämnena.

Annars rullar det bara på. I helgen som gick var min brorsdotter Cornelia på besök.
Vi passade på att fira henne, fyller 11 år på lördag. Det blev grillat och film på kvällen.

Here we come

7dagar

Hej
Idag är det 7 dagar kvar till planet lyfter och tar oss till London. Det kommer bli ett härligt
avbräck i vardagen. Vi kommer i stora drag inta atmosfären och ta som det kommer,
självklart är där vissa punkter som vi ska genomföra.

Torsdag och lite mörkt ute. La märket på det igår efter Sveriges mörka insatts mot Malta men
det blev ju trotts allt 3 poäng. Jo till sak, kl var 20.30 och det var bäckt mörkt ute.
Snart låser man in sig på nytt om kvällarna när mörkret lägger sig och då ser man inte grannarna på
6 månader. Det tråkiga är att man känner att man hinner inte med något på vardagarna. Börjar kl 9 och slutar 18.
Kommer hem äter, tv & familj, Wilma ska lägga sig.

Sleten

Man är lite trötter här på morgonkanten. Kroppen har inte återhämtat sig riktigt efter helgens bravad, bild finns nedan vad jag sysslat med. Häcken är nu klippt till hälften, det vill säga att det bara är toppen kvar en bit.
Allt annat är tagit.
Det är skönt och mamma har frågat ena grannen om han vill ta allt riset på lastbilen, så även den biten är fixad.
Nä skriver mera sen.
hej

2 månader har gått

Nu är det två månader sen pappa gick bort, det känns konstigt. Det har alltså gått två månader.
Tiden springer iväg. Wilma pratar fortfarande om farfar och det känns bra. Ibland kommer det riktigt spontant, att det är flygplan i luften och då nämner hon farfar. Härom kvällen sa hon att farfar var ledsen så vi tände ett ljus.
Ikväll blir det att tända ett ljus till minne av honom.

Halvvägs

Projekt "uterum"

Har nu börjat fundera och titta runt på lösningar till uterummet. Fått tips & triks från kollegor, väns vän och min vapendragare. På så sätt lyckades jag nog engagera in honom i mitt projekt dock som arbetsledare och med hjälpare. Förklarade att det var väl inte min hemmaplan direkt och han sa som alltid, " det är lugnt ".
Det var härligt att höra den där stämman säga det. Det var en lugn, harmonisk & pigg André och han lyssnade. TACK...det var kanon, min vapendragare.

Men det blir inte på någon vecka än jag börjar med detta.
London kommer först sen projekt "uterum"