Senaste Inlägg

Helgen

Vi börjar med fredagen. Väl när jobbedagen var över så togs grillen fram och gästerna kom.
Gästerna bestod av Jessica & André och lille bror Joakim som inte är så liten....
Vi grillad, åt och hade mycket trevligt. Musiken ljöd via spotify ut ur steriohögtalarna.
Sen på dom lite senare timmarna blev det en nostalgitripp tillbaks i tiden.
Youtube flög upp vi sökte barnprogram som vi hade växt upp med.
Det söktes flitigt och det var rätt roligt.

Lördagen: Lång sovmorgon, kroppen var riktigt utvillad idag. Vaknade inte förrän kl 10.
Sen blev det frukost och där efter grundmålades Wilma väg vit. Från brun till vit som
senare ska bli rosa. Under denna tid Lekte Wilma med Benjamin. Dom kom och inspekterade
vad jag gjorde emellanåt och jag tror att Benjamin tyckte jag gjorde det ok.
Vitt blev det och senare mot eftermiddagen och kvällningen bar det ut till farmor för
grillning.

Söndag: Idag är var det golftävling och det gick helt okej. Jag och Lennart placerade oss
på en hedrande 14:e plats. Priserna blev en hel låda med blommor och en väska. Hur vi
delar upp det får vi se imorgon på jobb.
Efter en ganska utmattande golfrunda. Kom man hem till ett avkopplande hushåll.
Satt på framsidan och njöt. Det var väl min kära frus förtjänst, alltså att jag satt ner och njöt för
annars hade direkt gott på det ena och det andra.
Efter att njutit och snackat lite skit, trimmade vi ner en buske i våran rabatt och senare på
kvällen förvandlade jag Wilmas vita grundmålade vägg till en rosa historia.
Den ska målas en gång till och sedan prydas med en handmåla Hello Kitty.
Senare på kvällen kom farmor över bingolotto spelades utan
några större vinster....och så var hennes semester slut.
Ja, det var väl i stora drag helgen, från fredag till söndag.
Hej

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback