Senaste Inlägg

Höjden av otur

Skulle ut till morsan och klippa av det sista gräset innan mäklaren kommer och
tar en titt på det imorgon. Förra gången jag var där så klippte jag ungefär 3/4 men
det var något med klippningen som gjorde att det tog djupare på höger sidan...
Sagt som gjort så vände vi på klipparen och gjorde den ren under.
Då upptäcktes att höjdreglaget för klippagregatet hade brustit från klipp lådan,
där var ett hål...aha. Efter en stunds tänkande och fyra ögon på situationen så
tog uppfinnar Jocke ett spännband och spände upp den sidan och löste det tillfälligt.
Gräset blev klippt på den där fjärdedelen och det blev hyfsat.
I och med tanken var full så körde jag på och tänkte snygga till gräsmattan
ordentligt ...efter några varv och en höger sväng fattigare så
ville gräsklipparen bara köra högersvängar.
Vajern till styrningen hade då gått av och där kunde jag sitta och snurra på ratten.
Det var bara att le och skratta åt eländet.
Den hära gräsklipparen har inte haft någon bra säsong bakom sig.
Facit, rembyte, ytteligare rembyte, remmar som kuggat över och nu detta.
Å andra sidan kan det ju också ha med att göra att den är omkring 10år gammal...
Höjden av otur.

Imorgon blir Hello Kitty färdig. Frågade våran underbara dotter vad hon tyckte och svaret
blev mera svart....sorry.
Gällande gardinlösining till gaderob blir den nog färdig till nästa vecka. Min favorit svärmor
är en pärla på sådant och fixar det. Mycket tack.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback