Senaste Inlägg

Vilken härlig helg

Vilket väder det har varit hela helgen, ett riktigt skönt höst uteväder.

Lördag: I och med att det var första lediga lördagen på ett tag så tyckte
jag vi kunde unna oss fin frukost. Jag och Wilma styrde kos mot Maxi
och köpta bullar och lite annat.
Efter frukosten försökte jag, Wilma & Arvid fly hemifrån ganska omgående
då Malin har två prov denna vecka (42).
Vi körde till Eko där vi träffade på en hel del bekanta ansikten och handlade
lite saker också.
Efter en sleten Arvid somnat i bilen, bestämde jag och Wilma att vi körde
hem och natta honom och lämna sakerna och sedan köra på vernissage.
Wilma bestämde sig att hon också skulle visa upp sina alster en dag så
vi får se nästa års konstrunda. Helena kunde dock tänka sig att lämna
en liten lucka till Wilma, tack Helena.
Sedan blev det hemfärd, mat, köra till Åhus och ge farmors katt mat och
väl hemma igen så var vi ute och lekte med Benjamin, Olivia & Agnes medan
jag pratade med grannen.

Söndag: Blev till viss mån lite lugnare än vad lördagen var. Vi var mera hemma.
Men med mig är det aldrig lugnt å andra sidan.
Efter frukot körd vi till Byggmax och cheapy. På vägen hem stannade vi till på
Naturum och tittade. Vi skulle igentligen fikat men tjii fick jag. Dom tog inte kort
i cafeterian. På vägen hem körde vi inom Kvantum och köpte fika och allt frid
och fröjd. Hem och äta och sen ut och leka. Arvid tittade dock på snällt med
pappa sågade med cirkelsågen. På lördagen påbörjades projekt "uterummsvägg".
Detta projekt ska vara färdig v46 då det är fest som väntar.

Helgen har verkligen erbjudit fullt ös med barnen och det har varit roligt.
Hoppas bara att Malin´s pluggande har gått vägen och att det går bra på proven.
Håll tummarna.
Ha det så hörs vi ikväll efter dagismöte och lite pyssel i uterum.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback